Un ajutor pentru sedentare

Am o viaţă sedentară. Dar încerc să compensez stilul de viaţă sedentar făcând gimnastică aerobică şi plimbări lungi prin parc cu câinele. Sunt într-o situaţie de self-help, cum zic realiştii.

Plimbările sunt plăcute, dar uneori, dacă mă plimb pe aleile recent construite din parcul Izvor, mă întorc acasă cu tălpile zdrenţe. Pietrişul ăla pus pentru a forma aleea este de-a dreptul nepotrivit. Cred că ar fi putut să pună pietre încinse şi nu ar fi fost nicio diferenţă la mers. Ca să nu mai menţionez faptul că acest pietriş odios este ţinut în formă de fâşii subţiri de tablă!!! O da!!! Ţinând cont că este singurul parc unde pot da drumul câinelui fără să sară 5 maidanezi pe el, 10 mame cu copii pe mine şi toţi pensionarii care sunt deranjaţi de faptul că nu am copii ci am câine… pe capul meu… acest parc este locul unde cuţulache aleargă până îi cade limba la pământ.

Gimnastica aerobică o fac de câteva ori pe săptămână. Exerciţiile pentru spate sunt cele mai benefice, dacă nu le fac revin durerile alea crunte de spate pe care le am chiar şi după jumătate de oră de stat în picioare. Când m-am văzut cu cineva în oraş într-o zi cam sprijineam gardul, dar abia mai târziu la coada de la poştă mi-am dat seama că vreau să mă aşez pe coşul de gunoi pentru că m-a pălit o durere de şale mai ceva ca pe un bătrân. Şi asta din cauză că mă ologisem cu exerciţiile pentru fese şi nu mai făcusem baletul pentru „cocoaşă” – na, ce-mi trebuie mie fese tonifiate, ce astea în formă de scaun nu-s bune?

Exerciţiile sunt potrivite pentru a lucra acasă, le recomand, la mine se simte diferenţa când le fac. Dacă aveţi joburi sedentare sunt numai bune pentru început. Filmuleţul oferă o idee cam ce fel de exerciţii putem face şi deşi sunt o grămadă de filmuleţe pe youtube cu exerciţii fizice, mie-mi place de tipa asta cum zice „Haideţi fetelor, trageţi cu elan, hai mai cu forţă” 🙂 şi-mi place că vorbeşte cu regionalisme 🙂 Sunt 12 filmuleţe pe youtube cu ea, cu exerciţii pentru toate grupele de muşchi, numai bune de scos sufletul din om la domiciliu. Am mai încercat eu un fel de power aerobics dar m-am învârtit ca năuca prin cameră în timp ce sărea câinele pe mine, crezând că ne jucăm.

{ 8 comments… read them below or add one }

MooNy

Iti sugerez cu draga inima exercitiile cardio tae-bo de billy blanks. Sunt 5 filmulete pe youtube in care e imbracat intr-un maieu galben. Alea sunt the holy grail pentru cele sedentare ca si mine.

Răspunde

Neira

Si eu sunt tare lenesa la capitolul asta. Sunt zile in care nu ies din casa, abia ma dau jos din pat 😐 si am parcul pe strada mea, la 300m de bloc. M-am gandit eu asa ce sa fac, am vrut sa-mi fac abonament la aerobic, dar mi-am zis ca n-are rost sa dau banii si sa ma duc de 2 ori, mai bine imi iau ceva de ei si fac acasa. Asa ca am cautat pe torenti si mi-am luat dvd-ul lui Kim Kardashian – fit in your jeans by friday. Am facut febra musculara dupa 20 de min 😐 :))

Răspunde

karina

nu stiam de dvd-ul asta cu kim kardashian, l-am pus deja la descarcat. abia astept sa vad cum e. multumesc

Răspunde

karina

pe torent gasiti mai multe exercitii cu billy (tae bo) sunt foarte solicitante, eu ma simt tare bine dupa ce fac tae bo. ca sa nu mai zic ca te ajuta foarte mult la mentinerea unui corp frumos.

Răspunde

Ezada

Billy Blanks este excelent, intr-adevar. Mie imi place programul lui de Cardio. Dureaza cam 45 de minute si pentru o persoana cu o forma fizica medie este foarte potrivit.

Problema cu exercitiile de tae-bo este ca nu se preteaza prea bine intr-un spatiu restrans. Este nevoie de spatiu pentru kick-uri si majoritatea programelor lui Billy Blanks au cel putin 2-3 exercitii pentru coordonare, cu schimbare de directie, inaintari, pasi laterali etc. Apartamentul meu micut, confort II nu inlocuieste prea bine o sala de sport.

Pentru a evita problema lipsei de spatiu si a creste la maxim eficienta exercitiilor, se poate pune accent pe un program cu obiective pe cardio si tonifiere alcatuit din exercitii de baza (flotari, genuflexiuni, fandari, sarituri, abdomene etc). Un exemplu este seria de exercitii OPS Workout inspirate din programul de antrenament al soldatilor americani. Dupa o perioada poate deveni plictisitor, dar rezultatele merita acest efort.

Pentru cei avansati RECOMAND un site excelent. Exercitiile sunt dificile dar foarte eficiente. Sunt inca unele exercitii pe care nu le pot face DELOC. Nici macar o singura repetare. De exemplu nu m-am prins cum sa sar din genunchi pe vine fara sa ma sprijin in maini. La naiba!

Răspunde

Gabriela

Ezada, eu mai am până să ajung la forma fizică medie. Ştii bine că după 15 minute pic lată. O să încerc şi eu flotările şi abdomenele, deşi am ganterele alea acolo…sunt bune să dau în cap hoţilor cu ele 🙂

Răspunde

nevermooore

nici nu indraznesc sa dau play pe filmulet, jobul meu e sedentar pana peste poate, mi s-a aplatizat posteriorul de la atata condus( ma ocup de 7 judete …bla bla…) cand ajung la parteneri, ma roaga sa iau loc, moment in care mi se zburleste parul de pe mine, io abia asteptand sa mai stau in picioare. :)) am un stepper lateral care zace intr-un colt al camerei…hmmm…ce sa zic?????…am parcul atat de aproape, am role…astept zile cu soare si bineinteles o oarecare (buna)vointa.
by the way tizo:P, te invidiez ca ai un cutu pe care esti nevoita sa il scoti la alergat, acest lucru facandu-ti bine si tie, eu am o pisoaica….care a binevoit sa intre in calduri momentan….ma tot miorlaie intorcandu-mi posteriorul…ii tot explic ca nu am cu ce sa o ajut:))

Răspunde

Lili

Foarte tari exercitiile astea pentru spate, Gabi, mersi pentru sugestie. Mi-a trecut durerea de „şale” (pe care nu ştiam de fapt că o am) imediat! Mă simt ca o balerină :)) Faceţi fetelor, care staţi toată ziua la calc!

Răspunde

Leave a Comment

Previous post:

Next post: