Cum să te împrieteneşti cu google

De mult voiam să scriu un articol în care să reunesc mai multe sfaturi utile pentru cele care folosesc internetul pentru a achiziţiona produse sau pentru a se informa. Google poate deveni un aliat de seamă. Tot ce trebuie să facem este să-l folosim.

Cea mai mare problemă pe care o putem avea atunci când ne uităm la un produs pe care am vrea să-l luăm este că nu înţelegem informaţiile oferite despre acel produs. Adesea, sistemul anglo-saxon ne dă bătaie de cap. Nu pe bune, ce-s alea ounces, inches, yards, pound şi cine naiba ştie conversia în grame şi alte unităţi de măsură pe care le putem înţelege. Vă spun eu cine, Google. De exemplu, dacă respectivul produs are 5 oz. băgăm în google „5 oz. in grams şi Google ne zice frumos că înseamnă 141 de grame. Şi tot aşa.

Tot la categoria „chineză” pot intra şi unele cuvinte. Folosiţi google translate pentru a face puţină lumină. Este mult mai rapid decât să căutaţi în dicţionar.

Acum, despre căutarea pe google. Să zicem că v-ar interesa să aflaţi ceva despre un produs, cum este, cât costă, unde se găseşte şi vreţi informaţiile în limba română. Folosiţi google.ro şi cereţi ca informaţiile să fie doar cele scrise în limba română sau de pe pagini din România. De exemplu „fond de ten X pret„. Veţi găsi astfel magazine online care vând produsul, opinii pe bloguri sau pe forumuri. Mai mult, puteţi găsi o grămadă de informaţii utile.

Unele persoane care au blog-uri se plâng că li se adresează multe întrebări în comentarii şi trebuie să se apuce să repete ce au scris în articolele precedente. Şi eu m-am confruntat cu asta şi sinceră să fiu este frustrant să mă tot repet ca un magnetofon stricat. Fiecare blog, forum, site are de obicei o funcţie de căutare care vă va răspunde la întrebări, nedumeriri şi alte asemenea. Dacă nu găsiţi în articolele şi discuţiile precedente răspunsul la întrebare, veţi primi cu siguranţă ajutor. Grupurile de discuţii de pe internet sunt populate de oameni care vă vor ajuta cu plăcere.

Dacă vă place un magazin online este foarte simplu să vă abonaţi la newsletter. Adesea veţi primi ofertele, noutăţile şi codurile promoţionale pe mail prin intermediul newsletter-ului. Nu vă vor da adresa de mail la spam, comercianţii se folosesc de newsletter pentru a-şi face reclamă directă, nu vă temeţi să vă abonaţi. Dacă aţi luat produse online din alte ţări, veţi constata cu plăcere că aceste magazine online au oferte speciale, cadouri şi alte asemenea pentru abonaţii la newsletter.

Acum, una dintre cele mai frecvente întrebări pe care mi le adresează oamenii fac referire la costurile de transport de pe anumite site-uri. Cum ziceam mai sus, aici intră-n scenă magnetofonul stricat. Prin intermediul acestui articol vreau să stimulez şi curiozitatea, aşa că iată o informaţie foarte simplă: informaţii privind livrarea şi costurile de transport/manipulare sunt cuprinse în general în secţiunea de „Customer Service” , „Company Policy” sau de „Terms & Conditions”. Aceste categorii sunt fie pe lateralul site-ului, fie sus sau jos pe pagină. Ideea este că sunt, orice site care nu le are nu este un site care poate fi considerat de încredere. Căutaţi-le!

Sper să legaţi o prietenie la fel de strânsă cu google ca şi mine. Eu una gugăluiesc mai des decât… orice 🙂

{ 2 comments… read them below or add one }

Lili

M-am regăsit complet în ceea ce-ai scris, în special cu gramele şi cu Google translate (are orice limbă!). Încerc şi eu să promovez Google pentru că dacă nu îl foloseşti.. poţi rămîne „prost” 🙂 cînd e atîîîît de uşor să îi ceri ajutorul. E mură-n gură. Folosiţi neapărat ceea ce stă, acolo, disponibil oricînd la cîteva taste distanţă! 😀 Auzi, primim comision?

Răspunde

Gabriela

Nu cred că primim… dar dacă e mură-n gură… 🙂

Răspunde

Leave a Comment

Previous post:

Next post: